Najczęściej zadawane pytania
Wybrane zagadnienia z bazy wiedzy Polskiego Klubu Jakości
Potrzebujecie Państwo pomocy?
Zapraszamy do kontaktu lub wypełnienia formularza
Opłata promocyjna jest na stałe przypisana do danej Deklaracji członkowskiej. Oznacza to, że w każdej kolejnej edycji członkowskiej (odnowienie członkostwa) koszt pakietu będzie zawsze wynosił 1,00 zł lub 1000,00 zł.
Deklaracja członkowska występuje w 3 wariantach, które są adresowane dla różnych grup odbiorców: Deklaracja członkowska rejestracyjna – 88% zgłoszeń; Deklaracja członkowska kooperacyjna – 10% zgłoszeń; Deklaracja członkowska międzynarodowa – 2% zgłoszeń.
Deklaracja członkowska rejestracyjna jest wybierana przez większość naszych klientów i posiada największą ilość pakietów klubowych. Nie wymaga aktywnego zaangażowania organizacji w działalność klubową i pozwala na selektywne korzystanie z przywilejów klubowych.
Deklaracja członkowska kooperacyjna jest adresowana do organizacji B2B lub B2C, które zamierzają rozszerzyć swoją współpracę klubową i współtworzyć z Administratorem projekty niezależne od oferty klubowej (kooperacyjne, promocyjne, edukacyjne itp.) lub współtworzyć nowe oferty adresowane do członków Klubu (regulaminowe i pozaregulaminowe) – jest to jedyny typ deklaracji członkowskiej, który pozwala na rozliczenia kompensacyjne.
Deklaracja członkowska międzynarodowa zapewnia w ramach jednego pakietu najbogatszy i unikatowy zestaw korzyści. Oferuje rozwiązania wspierające współpracę oraz promocję międzynarodową. Jest to oferta dla organizacji aktywnych i związana z najwyższym kosztem początkowym (9000,00 zł), który jednak w kolejnym roku członkostwa ulega obniżeniu i wynosi od 4000,00 zł do 6000,00 zł.
Jedyną opłatą wnoszoną w ramach Deklaracji kooperacyjnej jest opłata członkowska (799,00 zł lub 1200,00 zł), która nigdy nie podlega kompensacie. W zależności od wyboru pakietu członkowskiego klient jest obciążany stosowną fakturą (z dopiskiem „Rozliczenie kompensacyjne”), której nie musi regulować, lecz korzysta z przywilejów przysługujących w ramach zakupionego pakietu.
Wraz z chwilą realizacji usług na rzecz Klubu lub Administratora (dostawa wyrobów lub usług) klient wystawia stosowaną fakturę, która podlega skompensowaniu z fakturą wcześniej wystawioną przez Administratora.
Wszystkie pakiety klubowe stanowią ofertę fakultatywną. Regulamin członkowski wymienia w § 14 następujące uprawnienia członkowskie przysługujące członkowi Klubu w ramach opłaty członkowskiej: Dyplom Członkowski w postaci elektronicznej; dostęp do zasobów serwisu Biblioteqa.pl (1 użytkownik); możliwość współpracy w regionalnym klubie jakości (koła jakości, projekty, wydarzenia) oraz ubiegania się o rekomendacje.
Jedynie wybrane pakiety klubowe dają dostęp do dodatkowych przywilejów, takich jak: możliwość posługiwania się Godłem Polskiego Klubu Jakości lub godłem regionalnego klubu jakości, nielimitowany (bez ograniczeń osobowych) dostęp do zasobów serwisu Biblioteqa.pl, możliwość bezpłatnego korzystania z oferty edukacyjnej, czy też prawo do posługiwania się znakiem rekomendacyjnym „Lider Jakości”.
Nielimitowany i nieograniczony osobowo dostęp do zasobów serwisu Bibioteqa jest gwarantowany w ramach pakietów klubowych (np. Pakietu członkowskiego). Dotyczy on organizacji składającej deklarację członkowską i może dotyczyć innych jednostek organizacyjnych pod warunkiem, że nie posiadają one osobowości prawnej (np. nie posługują się swoim numerem NIP) i są prawnie potwierdzoną częścią organizacji, która została zarejestrowana jako członek Klubu oraz uzyskała stosowne uprawnienia.
Do kwestii tej § 11 pkt 1 Regulaminu Członkowskiego odnosi się w sposób ogólny: Członkostwo zwyczajne w Klubie mogą uzyskać osoby fizyczne, osoby prawne oraz jednostki organizacyjne (zwane organizacjami) prowadzące swoją działalność – zawodową lub gospodarczą – na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej i posiadające certyfikowany lub akredytowany system zarządzania. Będą więc to wszystkie standardy spełniające powyższe kryterium w formalnym tego słowa znaczeniu, czyli gdy certyfikacja lub akredytacja jest uregulowana prawnie, a nie dotyczy przykładowo nagrody jakości, w której jest wydawany certyfikat.
Tym samym, procedura weryfikacyjna oraz opłata w kwocie 1200,00 zł netto nie dotyczy organizacji posiadających akredytowany lub certyfikowany system zarządzania w zakresie przynajmniej jednego standardu: PN-EN ISO 9001:2015, PN-EN ISO 14001:2005, PN-ISO/IEC 27001:2014, PN-EN ISO 50001:2012, PN-EN ISO 3834:2007, PN-N-18001:2004 / OHSAS 18001, PN-EN ISO 22301:2014, PN-EN 15085-2:2007, IATF 16949:2016 itp.
Dyplom Członkowski jest wewnętrznym dokumentem Polskiego Klubu Jakości, który jest przekazywany każdemu członkowi Klubu jako formalne potwierdzenie uzyskania tytułu członkowskiego i określonych uprawnień.
Kwestie dotyczące posługiwania się Dyplomem Członkowskim reguluje § 16 pkt 2 Regulaminu Członkowskiego: Dyplom Członkowski, w przeciwieństwie do Certyfikatu Członkowskiego, jako wewnętrzny dokument klubowy, nie może być powielany i dystrybuowany, a tym samym nie może służyć celom promocyjnym, informacyjnym lub handlowym.
Certyfikat Członkowski natomiast jest wydawany przez Sekretariat Klubu w ramach wybranego pakietu klubowego i stanowi medialne oraz zewnętrzne potwierdzenie przynależności do Polskiego Klubu Jakości, służące celom informacyjnym oraz promocyjnym.
Odpowiedź na to pytanie została zawarta w § 15 pkt 5 Regulaminu Członkowskiego: Godło Klubu nie może służyć do oznaczania wyrobów lub opakowań wyrobów bez dodatkowej zgody Sekretariatu Klubu, wyrażonej pisemnie i poprzedzonej uzyskaniem tzw. aprobaty wizualizacyjnej.
Regulamin więc nie przekreśla definitywnie takiej możliwość, lecz należy stwierdzić iż wyroby lub opakowania wyrobów powinny być wizualizowane znakami, które wiążą się z oceną wyrobów, w szczególności oceną laboratoryjną. Ideą natomiast Godła Klubu, a nawet znaku promocyjnego „Lider Jakości” jest promocja systemów zarządzania, czyli organizacji a nie produktu.
Promocji produktów będą służyć dwie najnowsze inicjatywy Polskiego Klubu Jakości: Konsumencki Medal Jakości (www.medal.org.pl) oraz serwis promocji polskich marek – Marqa (www.marqa.pl).
Skrót SOE pochodzi od nazwy Specjalna Oferta Edukacyjna. Terminem tym określa się w regulaminach oraz innych dokumentach klubowych ofertę dostępną w ramach umów (np. umów partnerstwa strategicznego) oraz deklaracji kooperacyjnych, które są oferowane członkom Klubu bezpłatnie lub na preferencyjnych warunkach.
Terminem tym określamy bezpłatną ofertę szkoleniową, którą otrzymujemy od członków Klubu (firmy konsultingowe, jednostki certyfikujące) na 24 lub 48 godzin przed danym szkoleniem. W przypadku takiej oferty informujemy wybranych członków Klubu (najbliższa lokalizacja) o dostępności takiego szkolenia, ilości miejsc, wymogach formalnych itp. W przypadku oferty „last minute” decyduje kolejność zgłoszeń.
Terminem tym określa się tzw. tablicę społecznościową. Wydzielona cześć dowolnego serwisu (wykorzystując specjalne oprogramowanie) pobiera automatycznie treści z takich kanałów jak: Facebook, Twitter, LinkedIn, Pinterest, Istagram i prezentuje je zbiorczo (grid lub masonry), umożliwiając ich szybki przegląd, indeksowanie oraz dowolne sortowanie.
Zapewne w pytaniu chodziło o to czy członek Klubu otrzyma Certyfikat Regionalnego Klubu Jakości (Pakiet Członkowski) oraz Certyfikat Polskiego Klubu Jakości (Pakiet Certyfikacyjny). Kwestia ta dotyczy także godła Klubu. Członek Klubu otrzyma domyślnie tylko 1 certyfikat i 1 godło dostępne w Pakiecie Certyfikacyjnym, który jest pakietem ogólnopolskim – wychodzimy tutaj bowiem z założenia, że dublowanie certyfikatów i znaków (ogólnopolskie i regionalne) wprowadzałoby chaos informacyjny.
Możliwe jest jednak otrzymanie dodatkowo Certyfikatu Regionalnego Klubu Jakości (Pakiet Członkowski) oraz Godła Regionalnego Klubu Jakości (Pakiet Członkowski) o ile otrzymamy takie żądanie.
Należy też podkreślić, że dodatkowym certyfikatem i dodatkowym znakiem jakie otrzymuje członek Klubu jest w tym wypadku Certyfikat Lidera Jakości oraz znak Lidera Jakości, które są częścią Pakietu Certyfikacyjnego.
Szukacie Państwo odpowiedzi na pytanie dotyczące oferty Klubu?
Jeżeli chcecie Państwo dodać pytanie(a) do listy FAQ prosimy o skorzystanie
z formularza – zielony przycisk z prawej strony. Odpowiadamy w ciągu 60 minut.
Jeżeli macie Państwo indywidualne pytania lub oczekujecie pomocy
w wypełnieniu dokumentów, zapraszamy
do kontaktu poprzez stronę „Kontakt”.